Wednesday, December 21, 2011

Tahun baru.. Bersediakah?

assalamualaikum dan salam ukhwah..

Hari ini masuk hari yang ke-21 dalam bulan Disember.. Ini bermakna ada beberapa hari lagi untuk tahun baru menjengah.. Pantas sungguh tahun ini berlalu.. Ini bermkana secara rasminya aku sudah pun hampir 1 tahun bekerja dengan syarikat sekarang..

Secara peribadi, aku masih mencari pekerjaan yang betul-betul sesuai dengan aku, apa yang aku mahukan dan dalam bidang pengajian aku.. Lalu tertanya-tanya:

Berapa orang bekerja dalam bidang sendiri?
Pandai sangatkah aku sehingga "demand" yang terlalu tinggi?
Banyakkah peluang pekerjaan yang ada sekarang?

Persoalan yang aku kira sukar untuk dijawab oleh aku sendiri.. Namun tidak pula aku menidakkan pekerjaan sekarang lansung tidak sesuai cuma mungkin masih dalam proses pembelajaran..

Persoalan yang masih pula kau mencari-cari jawapan ialah:

Bersediakah aku untuk bertemu dengan tahun depan?
Atau hanya perlu melalui dengan begitu sahaja?
Atau masih mencari kerja yang lebih bermakna untuk aku?

Entah! Banyak persoalan yang bermain difikiran..
Berkecelaruan otak berfikir..
Masih kabur untuk tengok dan bertemu dengan tahun hadapan..

Berusaha + Tawakal + Doa= Kejayaan..

Moga-moga formula ini berkesan pada aku..

No comments: