Wednesday, December 21, 2011

Bersalahkah aku?

Assalamualaikum dan salam ukhwah..

Pagi-pagi dah dapat panggilan dari sahabat sepejabat.. Hanya bergosip seketika cuma.. Kata orang "update" status.. 1 minggu ni aku tak dapat tahu perihal pejabat.. Kenapa? Sebab aku habiskan sisa-sisa cuti.. Topik yang dibincangkan memmang panas.. Bila dengar dan tahu memang tak keruan..
Tup-tup dalam 10 minit kemudian pejabar menelefon.. Berkenaan peperiksaan (walhal baru je bergosip benda alah ni)..

Terus terang suara aku sedikit kuat dan dikatakan yang aku membentak dekat si pemanggil.. Katanya aku tak tahu nak hormat dia.. Dalam hati: lantak ko lah!! malas nak bising.. Aku ceritakan yang aku sekarang bercuti sehingga akihir tahun. Dan aku dimaklumkan yang aku wajib ambil peperiksaan tersebut jika tidak tidak dapat di serapkan.. Siapa tak menggelabahkan?! Tapi jika tak lulus pun sama.. Pihak berwajib (ye ke?) tak akan serap sesiapa yang gagal.. Apakah?!

Jadi jika aku kuatkan suara tu tanda aku marah-marah kah? Pelik tapi benar..
Salah aku kah bercuti panjang dan lamabt diberitahu perihal ini? Walhal pihak diorang yang meluluskan cuti aku.. Pening mungkin dioarang ni.. Nasib badan..
Apa satsu aku nanti? tergantungkan?!

No comments: