Wednesday, November 2, 2011

Hidup Sememangnya Begitu

Assalamualaikum dan salam persahabatan..

Sememangnya kehidupan sebegitu..
Sememangnya ada suka,
Sememangnya ada duka,
Sememangnya kehidupan itu penuh dengan rasa..
Kenapa?
kerana kehidupan sememangnya begitu..

Masa mengubah diri ini.. Tak dapat lagi mengenali siapa diriku.. Keliru mungkin?!
Aku mahukan segala sedangkan siapa diri ini..
Tak pasti aku masih menyintai diri,pernah diri ini berkata cintai diri ini hanyalah
kepada diriku sebelum mencintai orang lain..
Mungkin diri sendiri permainkan cinta dan juga hati ini..
Mengapa perlu begitu...
Kenapa?
Sememangnya kehidupan sebegitu..

Mengenali diri sendiri, aku punya banyak kelemahan..
Mengenali diri sendiri, aku juga banyak kelebihan.. Mungkin..
Mengenali diri sendiri, aku percaya Allah Maha Adil.. Sememangnya..
Mengenali diri sendiri, aku seorang yang tidak pandai bercerita.. Seperti selalu..
Mengenali diri sendiri, aku sukar meluahkan masalah.. Pendamkan lebih baik..
Mengenali diri sendiri, aku cepat terasa kalau berbicara soal rasa..
Kenapa?
Kerana kehidupan ini sememangnya begitu..

No comments: