Monday, December 6, 2010

Salam Maal Hijrah

Assalamualaikum dan salam perpaduan..

Mengeluh pada diri sendiri kerana hampir sebulan aku tidak menulis cerita-cerita dalam blog sendiri.. Tertanya juga pada diri "sibukkah aku?, atau "tergendalakah blog aku?" atau seperti mana pepatah melayu "hangat-hangat tahi ayam".. Mengeluh bersendirian.. Alangkah tidak istikamahnya aku dalam meneruskan untuk menulis blog sendiri.. Bulan lepas (November) hanya beberapa sehaja yang aku sempat menulis.. Itu pun tidak banyak "input" yang aku sempat untuk berkongsi.. Alangkah ruginya aku, sesungguhnya masa itu tidak dapat aku undurkan..

Namun pagi ini, aku mengambil kesempatan untuk membenarkan jari jemari menari-nari atas pepapan laptop untuk menulis dan meneruskan blog ini dari terus tergendala.. Aku berharap agar blog ini terus di tulis dan terus dibaca oleh kita bersama.. Insha Allah..

Aku juga mengambil kesempatan untuk mengucapkan Salam Maal Hijrah dan Tahun Baru Islam 1432 Hijrah.. Moga-moga kita menjadi hambaNYA yang senantiasa setia, senantiasa berkhidmat untukNYA.. Insha Allah..

Tertanya pada diri sendiri, perlukah kita memasang niat atau azam yang baru sempena tahun baru? Aku kira kalian juga begitu.. Membuat azam atau memasang niat yang baru sempena tahun baru, bukankah begitu? Atau apa mungkin kita teruskan mengalas azam dan niat yang lepas untuk membuatkan azam mahupun niat itu tercapai dan menjadikan ia satu realiti?! atau apa mungkin kita terus lupakan azam dan niat yang lepas hanya kerana telah masuk tahun baru? Pernahkah kalian berfikir begitu? atau konsep yang aku cakap ini ternyata salah? Betulkan aku sekiranya aku salah..

Bagi aku sendiri, aku masih mengekalkan niat-niat yang lepas.. Benar niat atau pun azam aku masih belum tercapai dari dulu lagi.. Bukanlah kerana tidak berusaha bersunguh-sungguh namun aku merasakan usaha aku tidak memadai untuk menjadikan ia menjadi satu realiti namun tidak pula aku berpatah arah dalam menggapai azam aku ciptakan.. Aku berharap agar azam aku ini tercapai.. Mudah-mudahan kalian juga begitu.. Insha Allah.. MOga-moga Allah mempermudahkan urusan kita dalam mencapai azam kita pada tahun ini.. Amin..

Renungan bersama:
"Matlamat hidup Adalah suatu usaha yang jitu berpandukan Al Quran dan Sunnah Rasullullah s.w.a bagi mengembalikkan martabat agama & ummah agar beriman dengan jitu kepada Yang Esa"

No comments: