Monday, June 4, 2012

& Saya Masih Bujang

Allhamdulillah masih ada kesempatan untuk menulis nukilan di blog ini walaupun hampir 1 bulan lamanya tidak menjamu mata serta jari tidak menulis pada halaman ini..

Alasan yang cukup mudah dan jemu akan alasan ini:
"SIBUK"
"BZ"
"KERJA BANYAK"

Kesian diri sendiri.. =.='

Baiklah, berbalik pada tajuk
"& Saya Masih Bujang"

Baru-baru ini berlasungnya 2 perkahwinan dalam keluarga aku..
Abang aku nombor 5 dan adik bongsu aku..
Maka tinggalla aku keseorangan yang masih belum berkahwin dalam keluarga..
Maka dengan ini dengan rasminya
"& saya masih bujang"..

Ramai yang bertanyakan aku

"Kamu bila pula?"
"Dah ada belum?"
"cepat-cepatlah umur tu dah tak tua"

jawapan aku bagi:

"Insha Allah, Allah sudah tentukan jodoh"
"Moga-moga di permudahkan segala urusan"

Dalam hati hanya Tuhan yang tahu apa akan rasa hati ini,
Tapi aku berlagak biasa sahaja..
Kerna aku percaya jodoh itu telah di titipkan oleh DIA..

Kita merancang,
DIA merancang,
& hanya DIA yang tentukan..
Moga-moga perancangan aku sajajar dengan perancangan NYA..

& Saya masih bujang ketika ini..
Tapi saya bahagia..


"Maha Suci Rabb yang telah menciptakan pasangan-pasangan semuanya, baik dari apa yang ditumbuhkan oleh bumi dan dari diri mereka maupun dari apa yang tidak mereka ketahui..."
(Surah Yaasin [36]:ayat 36)..

No comments: