Sunday, April 22, 2012

Karma

Jika kita mula tidak menyukai seseorang itu,
Maka berkemungkinan besar, akan ada orang yang akan tidak menyukai kita..
Karma..
Semudah itu..

Entahlah!
Sejak kebelakangan ini,
Banyak betul dosa aku buat..
Mana taknya,
Mulut seakan-akan ringan untuk berbual kelemahan orang..

Masya Allah..
Jahatnya aku..
Astarufirullah hal'azim,
Aku yang berdosa..
Subhanallah,
Kan DIA dah tunjukkan yang aku berdosa..
"CASH" di dunia lagi..
Di sana?
Masya Allah..

Benarlah akan ayat ini:
Allah Taala berfirman, maksudnya : "Dan sesungguhnya akan Kami rasakan kepada mereka yang melakukan dosa sebahagian azab yang dekat (di dunia) selain azab yang lebih besar (di akhirat), mudah-mudahan mereka kembali (ke jalan yang benar)." (as-Sajadah: 21)

Astarufirullah hal'azim,
Maafkan aku Ya Allah..

Kekadang hati berbisik:
"Masih tidak mengapa jika seseorang itu tidak menyukai kamu,
Asalkan ALLAH sentiasa menyayangi kita"

Namun ingat akan peringatan ini:
"Berdosa kepada manusia lain, hanya boleh dimaafkan oleh orang tersebut sahaja"

Kekadang, cukup sukar untuk kita menghulurkan "MAAF"..
berat untuk berbicara..
Kenapa?
Entah!! Aku sendiri juga begitu..
Persoalan yang mungkin tiada jawapan buat masa ini..

Karma..
Apa yang kita buat,
Akan pasti akan terjadi pada kita..

No comments: