Tuesday, September 6, 2011

Angan-angan, ko ada?

Assalamualaikum dan salam persahabatan..

Allhamdulillah masih dalam RahmatNya Insha Allah..
Allhamdulillah masih dalam bulan Syawal yang mulia..


Perbualan ini dengan dua pihak..
Aku:Aku ada angan-angan tinggi..
Dia: Angan-angan apa?
Aku: Nak ada motosikal..
Dia: Tu je angan-angannya? tak tinggi sangat pun anggan-anggan tu..
Aku: Tapi aku rasa itu dah cukup tinggi angan-angan aku.. (dengan beria-ia)
Dia: Alah, ramai kot ada motosikal! Apa yang tingginya? Ko nak pakai motosikal apa?
Aku: Motosikal biasa-biasa je.. Mungkin Kawasaki ER6 ke, Kawasaki Ninja ke, tak pun paling murah NAZA Blade 650 atau 250.. Tak mampu nak pasang cita-cita lebih besar..
Dia: "tak terkata apa-apa" tapi mimik muka tetap ada..
Aku: Amacam? ok tak? Tak tinggi ke angan-angan aku?
Dia: Erm..Erm.. Rugi je beli motorsikal.. Lebih baik pakai kereta.. *Masih dengan mimik muka.
Aku: Mungkin itu kata ko, bukan kata aku.. *Nada pertahankan cita-cita
Dia: Lantak ko.. *Nada marah
Aku: Erk!! asal nak marah-marah lak?
Dia: Malas nak cakap orang macam ko.. Rugi je pakai motor.. Hujan basah gak! len lah lau dengan kereta..
Aku: Dah agak apa yang ko akan cakap.. Abis dengan kereta leh ke cilok-cilok? tak kot!! Tapi masih, kedua-dua ada pro dan cons nya.. kan? Tapi bagi aku kepuasan aku dan keinginan aku selain kawin, ada anak, ada rumah sendiri, kerja tetap, aku nak motorsikal idaman aku.. Macam ko gak kan! ada cita-cita.. Betul kan?
Dia: erm.. *nada mengalah..
Aku: ada usaha, istikamah apa yang kita buat, Insha Allah ada rezeki..

Tak kisah lah nak motorsikal ke, nak kereta ke, apa yang penting usaha untuk mendapatkan sesuatu.. Jangan hanya pasang cita-cita tapi tak berusaha kearah sana, percayalah cita-cita itu akan menjadi kenangan.. Betul kan?

4 comments:

miss saliha said...

Angan-angan saya :
1. Nak beli basikal n round2 kl mlm2
2. Nak beli bike cm abe n round 1 Malaysia
3. Nak duk overseas ( xkesah smbung master or keje)
4. Nak beli caldina
5. Nak g umrah pas nikah :)
6. Nak ade umah yang biase2 tp aset byk

Nampak mcm mustahil tp kite akan cube sedaya upaya tuk capai angan2 kite.Just have faith on them :)

izyanhamizah said...

betul3 =)


nk dpt jd lbih 2k sebulan dah dapat. hehe

Fai Ibrahim said...

Saliha: hahhahaa.. banyak betul "demand"nya..


Izyan: wah, sudah kaya!! hahaha..

miss saliha said...

haruslah demand en abe :p