Tuesday, July 12, 2011

Hanya kamu

Assalamualaikum dan salam persahabatan..

Alamak!! RINDUNYA...
Siapa? Tentulah orang yang paling aku sayang dan selalu juga dalam mimpi-mimpi aku..
Siapa? Kan dah cakap, orang yang paling istemewa...
Siapa? ya lah, ya lah.. Mereka insan yang teristemewa: UMIE dan PAPA..


















Jika dihitungkan hari, sudah lama tidak pulang ke kampung halaman, hanya kerna sibuk dengan kerja.. Pernah juga terfikir macam mana agaknya UMIE dan PAPA menjaga anak-anak walaupun sesibuk mana pun mereka.. Mereka tidak pernah gagal menjaga kami, memenuhi keperluan dan kehendak kami.. Dan aku? GAGAL menjadi anak yang bagus.. Balik menjenguk mereka? Hampir 5 bulan aku tidak pulang ke sana.. TELEFON? jarang sekali.. Bukan kerana tiada kredit tapi sibuk dengan kawan-kawan.. Ralat betul dalam menjaga hati kedua ibubapa.. GAGAL menjadi anak yang baik..

Sering kali juga terlintas untuk bertanyakan khabar lalu di dail nombor telefon dan bila terdengar suara mereka terus mulut terkunci.. Salah satu puncanya ialah rindu untuk mendedngar suara mereka (positif), namun ada juga yang disebaliknya, iaitu tiada idea atau topik untuk dibincangkan.. KEJAM sungguh hati ini.. Jika dibandingkan "bergayut" dengan kawan-kawan lama pula.. GAGAL untuk menjadi anak teladan..

PAPA dan UMIE,
Hanya satu pinta anak mu,
Doakan agar anak mu ini selalu dilindungi oleh ALLAH,
DOakan agar dimurahkan rezeki pada anak mu,
Selalu berkati apa yang anak mu buat..

UMIE dan PAPA,
INSHA ALLAH berkat doa kalian untuk anak mu..
INSHA ALLAH anak mu boleh penuhi kehendak dan keperluan kalian berdua..
INSHA ALLAH ada pleuang akan aku jenguk kalian berdua..
Pinta anak mu agar jangan sesekali kalian berkecil hati pada anak mu ini..
Kerana keberkatan itu terletak pada kalian,
Kerna keberkatan yang kalian berikan itu akan diredhai oleh ALLAH..

RINDU pada kamu PAPA,
RINDU pada kamu UMIE..

RENUNGAN BERSAMA:
“ Diriwayatkan daripada Abdullah bin Mas’ud r.a, katanya : “ Saya telah bertanya kepada Nabi SAW : “ Amalan apakah yang paling disukai oleh Allah ? ” Baginda menjawab : “ Sembahyang dalam waktunya. ” Beliau bertanya lagi : “ Kemudian amalan manakah pula? ” Baginda menjawab: “ Kemudian berbakti kepada ibubapa. ” Beliau bertanya lagi: “ Kemudian amalan manakah pula? ” Baginda menjawab: “ Berjihad di jalan Allah. ” Beliau berkata lagi: “ Baginda SAW telah berbicara kepada saya tentang semua itu. Seandainya saya meminta Baginda SAW menambah lagi, pasti Baginda SAW menambah untuk saya. ”
[Hadis riwayat Bukhari]

No comments: